A tervek szerint teljesen megújul a Kőbányát Lajosmizsével és Kecskeméttel összekötő 142-es vonal. Sok elképzelés született, de mostanra két reálisan kivitelezhető megoldás maradt. Ezeket mutatjuk be a következőkben. A fő kérdés az, hogy melyik veszi figyelembe a helyi lakosok, a vasút közelében élők igényeit. Ebben pedig jelentős eltérések vannak a tervek között.
A 142-es vasútvonal korszerűsítésével az állam az egykori Budapesti Fejlesztési Központot (BFK) bízta meg 2021-ben. A cél akár 120 km/órás sebességre alkalmas, Ócsáig kétvágányú, villamosított fővonal létrehozása.
A sebességnövekedés és a járatsűrűség növelése miatt elengedhetetlen a forgalmas szintbeni kereszteződések kiváltása – azaz hogy a közúti forgalom ne keresztezze a vasutat –, és komoly zajvédelmi létesítmények telepítése.
A tervezés fontos, és Pestszentimre számára különös jelentőségű szempontja a vasút településrészeket elvágó hatásának csökkentése.
A BFK azóta megszűnt, de a terveket elkészítette a Speciálterv és a RING Mérnöki Iroda konzorciuma. A 142-es vonal felújítása több helyszínen is érinti kerületünket.
Kispest vasútállomás környékének esetében kialakult az egyetértés az önkormányzat és a BFK között. A viták a Pestszentimrét keresztülszelő, Nagykőrösi úttal párhuzamos szakasz körül folynak.
Itt a BKF terve a jelenlegi, felszínen futó nyomvonal felújítása. Pestszentimre felső állomást áthelyezik kétszáz méterrel közelebb Pestszentimre állomáshoz, mellé parkolók és kerékpártárolók épülnek a Vasút utcában. Az Eke utcánál megszűnik a vasúti átjáró.
A jelenlegi sínpár mellé kerülne a második vágány, és a városrészt kettévágó vonalat zajvédő fallal választanák el a lakóházaktól. A zajvédő falak a Nagykőrösi út zaját is visszaverik a déli oldal házai felé, és nem is esztétikusak. A látványt csak tovább rontaná a városközpontban az oszlopsor és a felsővezeték is, és a vasút a házak között továbbra is a felszínen futna
A jelenlegi Nemes utcai átkelőt teljesen át akarják alakítani és egy bonyolult, nagy helyigényű, U alakú aluljárót építenének. Az aluljáró egy városi parkot fogna körbe, melyet azonban átszelne a Vasút utca.
Az aluljáró kialakításához a városközpont mindkét oldalán ki kellene sajátítani egy-egy teljes tömböt. Nagy gond, hogy a tervek szerint a Pestszentimre vasútállomáshoz épülő P+R parkolót nagyon nehezen, a szomszédos, lakóövezeti utcákon keresztül lehetne megközelíteni. Emellett Pestszentimre városközpontja egy aluljárós forgalmi csomóponttá változna.